Författararkiv: Kulturföreningen Perspektiv

Höstens program

13 septemberBitar av OweSvängigt och halsbrytande med Owe Thörnquists klassiska låtarKeith Deling, Anders Norberg och Christer Ågren.Kl 19.00 Tureholmskyrkan. Entré. Förköp Frendo. 18 oktoberKatja of SwedenChris Geiger ger en personlig bild av sin berömda mammaKl 19.00 Tureholmskyrkan. Entré. Förköp Frendo. … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Höstens program

Sommarprogram

8 juni Resa till UppåkraBesök vid de omtalade utgrävningarna av Nordensviktigaste handelsplats under 1000 år.Guide: Per Karsten, chef på Historiska Muséet i Lund. Kostnad meddelas senare. Begränsat deltagarantal.Samling 16.30 vid Sösdala busstation för gemensam avfärd.Anmälan senast den 29 maj till … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Sommarprogram

Franskt så in i Norden

En berättelse i ord och ton om artisten och ikonen Édith Piaf Bolmsö Old Star Big Band med Irene Olofsson Tureholmskyrkan den 26 april kl 19.00 Entré medlemmar 100 kr, övriga 150 kr. Förköp på Frendo Välkomna!

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Franskt så in i Norden

Jukebox!

En musikalisk show med Femtinge Teater, med sköna låtar, nostalgi, humor och rock’n’roll! När jukeboxen kom öppnade sig världen med den senaste musiken, idolerna kom närmare och du kunde med din önskeslant spela din favorit! Tisdagen den 15 mars kl … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Jukebox!

Vårens program

15 marsJukebox – en nostalgitripp till 50- och 60-talet i ord och ton.Femtinge TeaterKl 19.00 Tureholmskyrkan. Entré. Förköp på Frendo.Ett samarrangemang med Hässleholms Teaterförening 29 marsÅrsmöte, därefter Fil Dr Ola Svensson:Sösdalabygdens tidigaste historia ur ett ortsnamnsperspektivKl 19.00 Tureholmskyrkan. Fri entré … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Vårens program

Bolmsö Old Star Big Band

Bolmsö Old Star Big Band bjuder på Jazz under valven Brönnestads kyrka Torsdagen den 2 december kl 19.00Entré: Medlemmar 80 kr, övriga 120 kr. Förköp på Frendo. Glögg och pepparkakor. Välkomna!

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Bolmsö Old Star Big Band

Hur lät skånskan när Norra Mellby kyrka var ny?

Bo Anders Wendt, docent i Nordiska Språk och huvudredaktör vid ordboksredaktionen för SAOB (Svenska Akademiens Ordbok) tar oss med tillbaka till 1100-talet och det språk som talades på medeltiden. TureholmskyrkanTorsdagen den 4 november kl 19.00Entré: Medlemmar 80 kr, övriga 120 … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Hur lät skånskan när Norra Mellby kyrka var ny?

Jam Ladies

Välkomna på en hyllningskonsert till Marie Fredriksson och Roxette. Tureholmskyrkan tisdagen den 28:e sept kl 19 Entré: Medlemmar 100 kr, övriga 150 kr. Förköp på Frendo i Sösdala. Ett arrangemang av i samarbete med Teaterföreningen i Hässleholm

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Jam Ladies

Höstens program

28 september  Jam Ladies She’s Got the Look – tolkningar av Marie Fredriksson och Roxette Kl 19.00 i Tureholmskyrkan, Sösdala. Entré: Medlemmar 100 kr, övriga 150 kr. Förköp på Frendo. Ett samarrangemang med Hässleholms Teaterförening  Oktober Programmet är ännu inte klart. Vi återkommer med affischer i … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Höstens program

Naturvandring

Nu kör vi igång igen! Tisdagen den 24 augusti är det dags för Naturvandring med Arne Gustafsson. Vi samlas på parkeringen vid Vannaröds slott kl 18 för vidare färd. Ta med fikakorg om vädret tillåter. Fri entré Välkomna!

Publicerat i Okategoriserade | Kommentarer inaktiverade för Naturvandring